Scrapptorgets skissutmaning - maj

Idag har vi i teamet på Scrapptorget blivit utmanade av Agnelia med denna skiss...


Jag har skapat en minilayout i storleken 6*6 tum. Det började bra när jag skulle skapa layouten. Jag stämplade stjärnor och noter. Jag plockade fram en stencil med ett träd och kladdade på med texture paste. När det torkat tog jag fram en röd mist. Vet inte varför, men som vanligt får jag inte till det! Jag tycker aldrig att det jag mistar blir bra. Framför allt inte då jag sprayar med misten som jag gjorde denna gång. Så jag sprayade på lite till och tog sedan en våtservett och duttade runt färgen lite runt trädet och fåglarna. Ops! Trädet försvann! Hur skulle jag rädda det nu? Fram med distressdyna och en tops, och vips så hade jag räddat trädet :) Därefter drog jag linjer runtom layouten, satte fast mitt foto och skrev en titel. Stämplade även dit datumet under fotot. Sist men inte minst tog jag en gul promarker och gav stjärnorna lite färg.


Det blir inte alltid som jag har tänkt mig när jag scrappar, men för det mesta brukar det ordna upp sig i slutändan. Danskvällen var helt fantastisk, såväl för mig, min syster och hennes dotter som står bredvid mig på fotot.

Vill ni se teamets tolkningar på skissen hittar ni dem HÄR!

Kommentarer

  1. Beautiful development of the sketch, it looks breathtaking!

    SvaraRadera
  2. Wow, this is just gorgeous Malin, love how you have transformed it all into such an art...wonderful work.xx

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning