Embossat med Stampendous

Idag är det jag som inspirerar Scrapptorget och jag ska visa er vad jag fick testa på scrap and pearl eventet i Stockholm. Jag var på en demo där jag fick prova på att använda embossing enamel i kombination med stampendous mica fragments gilded. Det som är speciellt med det här emboosingpulvret är att man inte behöver använda någon embossingdyna för att pulvret ska fastna. Pulvret strös helt enkelt ut där man vill att det ska smälta fast och sedan värmer man fast det från undersidan. Stampendous mica fragments gilded är flagor i olika storlekar som kan hällas ovanpå embossingpulvret så även dem smälter fast och skapar läckra detaljer. Flagorna smälter inte.


De här produkterna var nya och spännande för mig och jag köpte faktiskt med mig en burk svart enamel och burk med guldflagor hem. Så framöver kommer jag att visa fler alster med dessa produkter. Jag hoppas att ni blir inspirerade till att själva prova på.

Kommentarer

  1. I can see now why you love stamps as this is just super finish Malin, great card.x

    SvaraRadera
  2. Mooie techniek, het resultaat is erg mooi!

    SvaraRadera
  3. A lovely card you made Malin.

    Carla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning