Ute i naturen

Hej!
Att vara ute i naturen är bland det bästa som finns och jag måste få säga att äntligen är den vackra hösten här. Hösten är min årstid. Den tid då jag älskar att vara ute i naturen och se dess vackra färger som skiftar färg ju mer tiden går. Från det sommargröna till det gulröda och det är lika fantastiskt att varje år få följa dessa färgskiftningar.
I höstas gjorde jag ett kort för Instila och det kommer här. Jag har gjort ett kort där jag lekt med färgdynor och stämplar för att skapa en bakgrund till ett färdigmålat höstmotiv jag hittade. Jag började med att stämpla upp träden, från forest stamp set, där jag ville att de skulle stå. Därefter färgade jag in marken och himlen med distress ink. Trädstammarna har jag färgat med en brun distress oxide då den ger ett lite skarpare färgnyans. Växtligheten på marken, samt löven på träden har jag stämplat med archival ink. Löven valde jag att stämpla i olika gröna färger för att ge mer liv åt träden.

På kortets högra sida har jag på marken stämplat säv och ovanför säven har jag stämplat en fågel som sitter på en gren. Båda dessa stämplar kommer från Nellie Snellen. Som ni säkert ser är grenen, bladen och fågeln i olika färger. Detta har jag gjort genom att först stämpla grenen i brunt. Efter att jag lagt på färg på stämpeln har jag torkat av de delar som inte ska vara brun innan stämplat. På samma sätt har jag gjort innan jag stämplat bladen gröna och fågeln svart. Genom att stämpla en stämpel på detta sätt skapas mer liv åt alstret.
Avslutade med att stämpla fler fåglar som flyger i luften. Mimo med ugglan har jag figurklippt och satt fast med 3D-kuddar. Mitt alster monterade jag på vit cardstock som sedan monterades på svart cardstock, som slutligen monterades på en vit kortstomme. Jag gillar att göra på detta sett då det ger ett djup till hela alstret.
Vill ni veta vad jag har använt för material till kortet är ni välkommen in till Instilas blogg




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning