Julkort med juteväv

Hejsan!
Jag sparar en hel del icke scrappmaterial för att använda på mina alster. Juteväv är en sådan sak. På ett av mina gamla jobb häftade vi fast juteväv på ena sidan av en expedithylla och remsan som blev över sparade jag för att använda då jag skapar.
Jag började med att välja mönstrade papper och utifrån det valet så valde jag färg på cardstocken. Jag gillar att skapa i lager på lager och som ni ser har mitt mönstrade papper först en svart cardstock och därefter en vit cardstock bakom sig, innan jag slutligen monterade det på den vinröda kortsommen. Kanterna på det mönstrade papperet har jag inkat med distress ink pad.
Juteväven häftade jag fast, dels för att det är enkelt men dels för att häftklamrarna i sig är en snygg detalj. Jag stansade ut tags i vit och svartcardstock. På den vita tagen har jag stämplat en ren, lager på lager, med distress oxide och svart versafine. Jag monterade ihop tagsen och knöt lite rester av juteväven genom hålet.
Julblomman och bladen följer med i samma stämpelsätt som renen. Julblomman är även den stämplad med distress oxide. Däremot bladen har jag stämplat med Ranger Adirondack och Ranger Archival ink. Figurklippte samtliga delar och monterade ihop dem.

På kortets insida har jag stämplat "God Jul & Gott Nytt År" och en julblomma i nedre hörnet.

På kortets baksida har jag använt spillbiten som blev kvar från framsidan. Gjorde även en tag till baksidan, Avslutade med att sätta dit en etikett om att kortet är handgjort av mig.

För mer information om material jag har använt kika in till Instilas blogg


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning