Mini pocket page

Hejsan!
I somras när jag pysslade med en vän så bad hon om hjälp med att skapa ett mini pocket page utifrån en beskrivning hon hittat. Hon följde beskrivningen men tyckte den blev för liten och bad om hjälp att göra en större mall. Så det gjorde jag. Jag tyckte det blev ett läckert och annorlunda mini album. Jag tänkte precis som min vän att det går att skicka som ett kort där det går att fylla det med antingen kort som grundtanken är, men att det även går att skriva hälsningar på tags.
Jag bloggar detta lilla album för Instila. Jag har gjort själva stommen av vit cardstock och har använt mönstrade papper och cut-outs från ett Gorjuss paper pad. Kanterna har jag inkat med distress ink. Minialbumet öppnas åt höger. Det hålls ihop med en magnet.
 
Därefter öppnas minialbumet upp åt vänster i två steg.

Sedan kan det vikas ner och upp flikar som hålls fast med en magnet.


Jag har stansat ut tags i vit cardstock i två storlekar. Sedan stansade jag ut en tag en storlek mindre än de andra tagsen så att dessa skulle passa inuti de andra.

Det här är en kul vikning och inte alls svårt att göra. Så om någon av er vill göra en liknande så hittar ni beskrivningen här! Mitt album är 4" * 4", och görs i tre delar. Albumet i beskrivningen är 7 * 7 cm och görs av ett cardstock. Skulle någon vilja göra efter mina mått kan ni höra av er så kan skicka en bild på måtten.
Hoppas att ni blir inspirerade att prova.
För mer information om material jag har använt så kika in till Instilas blogg


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning