Murriga höstfärger och gratulationskort

Här är kort som jag bloggat för Instila i höstas. Jag har valt att skapa i lite mörkare murrigare färger, med tanke på hösten som är på intågande. Jag har för ovanlighetens skull valt ett brunt cardstock till min kortsomme. Jag bigade på den ena kanten 2" in och från den andra kanten 6" in.
Till det här kortet har jag valt papper från Simply Gorjuss. Men för att det mönstrade papperet ska "poppa" ut lite från det bruna har jag valt att sätta en vit cardstock emellan. Alla kanter på de mönstrade papperen har jag distressat med brushed corduroy. Stämpelmotivet är en Alva-stämplel från Bildmålarna och jag har färglagt det med distresser. Därefter har jag stansat ut henne med en cirkeldies och scallopramen runt motivet är den likaså utstansad.

 

Kortets insida har jag också klätt med mönstrade papper från samma pappersserie. Stansade ut en scallopcirkel i vitt papper där hälsning kan skrivas.
Kortets baksida har också klätts med mönstrat papper och där jag har stämplat min personliga stämpel.

Jag har även gjort ett gratulationskort som går i blått. Till kortstomme valde jag en blå kortstomme och även dessa papper är från Simply Gorjuss. Det här kortet är ljusare och inte alls lika murrigt som det andra även om det kommer från samma pappersserie som kortet ovan. Alla kanter på de mönstrade papperen har jag distressat med iced spruce.
Motivet har jag klippt ut från ett av papperen i serien. Stansade ut en svampbård och klippte av den till lagom längd. Dekorerade även med några löv och blad som är peel-off stickers. Från ett av papperen klippte jag ut den lilla labeln och skrev gratulerar med peel-off bokstäver. Motivet och labeln har jag fäst med 3d-kuddar.


På kortets baksida har jag satt fast en liten spillbit samt resten av svampbården som blev över från framsidan.

 För mer information om material jag har använt så kika i Instilas blogg


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning