Kort med aluminiumtejp

Min systerson fyllde år i helgen och till honom gjorde jag ett kort med aluminiumtejp. Det är roligt att leka med aluminiumtejp och utstansade detaljer, i mitt fall kugghjul, siffror och bokstäver, som kan gömmas under tejpen. Jag har även använt bitar av målarremsa, vilket också ger läckra detaljer. Jag målade ett lager svart akrylfärg över aluminiumtejpen och torkat sedan bort överflödsfärgen med ett fuktigt papper.

Inuti kortet har jag gjort en liten ficka där jag stuckit ner ett presentkort. Jag har använt mig av stämplar från Stämpelkällan och om ni är nyfiken på de stämplar jag har använt så ska ni läsa mitt blogginlägg i deras blogg.
Jag har även använt aluminiumtejpen på kortets baksida. Men först embossade jag cardstocken med en cuttlebug embossingfolder...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning