Sportlovstävling hos Scrap-Perra, del 4

Idag har jag gjort en layout för första gången på länge. Det blev en layout till Scrap-Perras sportlovstävling nr 5 - teknik. Jag har arbetat med lager på lager i en annan form än jag är van vid. Normalt sett brukar mina lager vara lösa så jag kan stoppa in saker mellan lagren. Dessutom brukar jag då ofta bearbeta bakgrunden med olika färgprodukter och masker.

Denna gång började jag med att mista bakgrunden och därefter satte jag fast de olika lagren. Lagren är ordentligt tejpade. Fäste några bitar washitape och sedan kletade jag på gesso här och där. Därefter stämplade jag och använde distress ink tillsammans med masker. Avslutade med att fästa mina dekorationer!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning