Sätt färg på kortet

Hejsan!
Välkommen tisdag! Idag är det min bloggdag hos Nettans och idag tänkte jag inspirera er att sätta färg på kortet. Ni som var på Gävle scrapmässa och tittade på min demo känner säkert igen dessa kort. Först ut är ett gratulationskort. Jag har lekt med två olika masker från Tim Holtz, bubble och dot fade. Färgprodukterna jag använt är Dazzlers licorice och Texturez patina. Två underbara färgpasta att arbeta med. De är dryga och lätta att använda. Runt kanten har jag ritat en söm med en svart zigpenna. Dekorerat har jag gjort med två utstansade stjärnor, blommor, knappar och utstansade blad.
Hip Hip Hurra

Nästa kort är också ett gratulationskort, däremot ett som kommer lite för sent! Ja, det händer faktiskt att man glömmer bort en födelsedag och då är denna text helt enkelt perfekt. Här har jag satt färg på kortet med Texturez brick wall och Texturez patina. Färgen använde jag tillsammans med Tim Holtz stencil bubble. Dekorerat med två ihopsatta blommor, en knapp och metallblad.

Om detta kort kommer försent...

Det sista kortet blev ett tackkort. Till detta kort har jag satt färg på kortet med Tim Holtz stencil dot fade och Dazzlers grape-tastic. Utav tre sorters washi tape har jag skapat vimplar som jag fäst under min textruta. Dekorerat med lite olika sorters blommor, en knapp och utstansade blad.

Tackkort 1

Att sätta färg på sina kort är så roligt. Något jag rekommenderar er att testa om ni ännu inte har gjort det. 
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning