Kalender 2013

I en av Svensk scrapbookings CC utmaningar ska man altra en kalender för 2013. Tema, färg och form är helt valfritt. Jag köpte en kalender där man enkelt kan byta ut sin framsida om man vill. Dessutom skyddas framsidan i en plastficka bakom det hårda genomskinliga omslaget.


Jag valde att använda mig av mixed media teknik och har använt en rad olika produkter. Jag började med att stryka gesso över ytan och därefter valde jag ut tre blå nyanser av mina vaxkritor. När grunden var klar, så sätte jag fast några bitar washitape och notpapper. Därefter lekte jag med gesso och masker. Jag stämplade även med bubbelplast och gesso. Mitt budskap till mig själv detta år är "Take the time to create, you need it!", och det skrev jag förhand...inte så snyggt! Men det är trots allt min handstil! Visst är det ett undebart budskap? Använde några av mina favoritstämplar och avslutade med att sätt dit årets siffror.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning