Vitt på vitt


Idag är det torsdag och det innebär en dag med challenge-alster hos Stämpelkällan. Inför denna vecka fick mina DT kompisar i utmaning av mig  att skapa valfritt alster som är vitt, vitt, och vitt. Jag gillar att skapa monokromatiska alster! Förutom stämpelmotiv och/eller foto, som får ha andra färger, är inga andra färger än vitt tillåtna. Jag valde att skapa ett julkort till denna utmaning.


Jag har använt stämpelmotivet "jultomtens fru" och har färglagt motivet med promarker i vitt och grått. Bakgrunden har jag torrembossat med snöflingor och för att skapa lite liv bakom jultomtens fru har jag även använt en doilie och ett utstansat staket. Rosetten har jag knutit av ett tyllband. Glöm inte bort att kika in i Stämpelkällans blogg för att se hur de andra har tolkat utmaningen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning