Kort med Lavinia stamps

Hejsan!
Jag har skapat kort för Instila, där jag gjort bakgrunden själv med distress oxide och distress ink. Jag har använt stämplar från Lavinia stamps, Nellie Snellen, Joy Crafts och Craft Emotions.
Till det första kortet har jag använt distress oxide och färgat in bakgrunden. Jag stämplade upp månen på ett papper och klippte ut den. Den la jag som skydd då jag färgade in himlen blå. Jag färgade in den vita med en gul färg och stämplade därefter dit månen. La dit den utklippta månen igen och drog lite gul färg ut på det blå så det bildades ett sken runt månen. Därefter skvätte jag vatten på ytan för att skapa en reaktion på färgen, därav fläckarna.
Sedan stämplade jag stjärnor runt månen och några fler på himlen lite till vänster om månen. Stämplade en älva på marken och färgade sedan in marken lite mer i olika nyanser så att det ser ut som att marken är ojämn. På marken har jag stämplat växter i grönt och brunt med archival inks. Avslutade med att färga in kanterna och en bit in på motivet med svart distress ink.

Till det andra kortet har jag färgat in bakgrunden i lila toner med distress inks. Stansade ut en cirkel som jag la som skydd för att inte solen/månen skulle blir för mörk. Stämplade samtliga stämplar med svart. Jag har använt stämplar från Lavinia stamps, Nellie Snellen och Joy crafts.

Till det tredje kortet började jag med att färga in himlen blå med distress inks. La en cirkel som skydd där jag ville månen skulle vara. Färgade in marken i mörka gröna och bruna toner med distress inks. Färgade in månen och lite utanför så månen fick ett sken. Stämplade älvan Freya på marken, samt några svampar även dem från Lavinia stamsps. Grenarna som hänger ner ovanför Freya kommer från Lavinia stamps och jag har stämplat de i olika gröna nyanser med archival ink.

Till det fjärde kortet började jag med att stansa ut en stor måne och la den på plats innan jag började färga in himlen med distress ink. Färgade sedan in månen gul. För att skapa en horisont la jag ett papper rakt över och började färga in med black soot. färgade även in några berg. Därefter gjorde färgade jag in ytan för vatten. Längst ner har jag färgat in en strandkant. Från den vänstra kanten har jag stämplat Luna som sitter på en trädgren. Strax ovanför henne har jag stämplat delar av en gren med fågel som ni kan se på den högra sidan. Där ser ni även ett annat motiv med fågel på gren. På strandkanten har jag stämplat växter från Craft emotions och i vattnet har jag stämplat näckrosor från Lavinia stamps. Jag avslutade med att färga in kanterna samt en bit in från kanterna med black soot.

 För mer information om material kika in till Instilas blogg




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning