Grönt i tre delar

Hejsan!
jIdag är det min bloggdag hos Nettans och Jag har gjort en för mig ny sorts vikning, efter ett inspirerande kort på nätet. Kortet jag inspirerats av kan ni se här! Jag började med att skära till mitt vita cardstock och biga det. Därefter stansade jag dess övre kant. Det mönstrade papperet kommer från Bildmålarna och jag har använt både fram- och baksidan. Motivet kommer även det från Bildmålarna och jag har färglagt det med promarkers. Dekorerat med rosor, samt en större lilla blomma från Little Birdie. 

Vikt på tre

Kortet viks först upp till vänster. Texten på höger sida kommer från Bildmålarna. 

Vikt på tre vänster uppvik

Sedan viks kortet upp till höger. På båda sidorna har jag stuckit ner en tag i fickorna.

Vikt på tre dubbelt uppvik

Båda dessa texter kommer från Bildmålarna. 

Vikt på tre dubbelt uppvik med tag

På kortets baksida har jag maskat in stämpelmotivet i min personliga stämpel. 

Vikt på tre baksida

Ha en bra dag!

Kommentarer

  1. Åh, vilket snyggt kort i härliga färger och en såå söt stämpel.
    Kul vikning, som helt klart måste provas.
    Kram och ha det fint!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning