Kladdigt...

...men gott! Ja, visst ser det mumsigt ut när lilla stumpan mumsar i sig en glasspinne! Den här layouten har jag skapat efter receptet i Mollys CC-utmaning scrappa efter recept. Det mumsiga receptet är följande...

4 mönstrade papper
2 olika stenciler/masker
2 egeninfärgade dekorationer av något slag (färgad med mist, akrylfärg, gesso eller dylikt)
1 cardstock
9 halvpärlor/blingpärlor
3 foton (stämplar för er som gör kort)
Titel
1 paket JÄST (något valfritt, som får alstret att jäsa)

Utöver receptet får ingenting läggas till eller tas bort!



Jag har använt maskerna TCW mini mayan calender och TCW mini chickenwire reversed, för att skapa mönster och struktur på min cardstock. Tre av de mönstrade papperna hittar ni under de två översta fotona. Det fjärde mönstrade papperet hittar ni under det nedre fotot. Mina två egeninfärgade dekorationer är de två svarta fjärilarna som är träfjärilar från Kaiser craft. Ni ser tre vita halvpärlor efter varje fjäril och sedan har jag använt tre svarta halvpärlor i det nedre hörnet (totalt nio halvpärlor). Titeln är "Kladdigt men gott" och min jäst är det lilla vita hjärtat (pärla) på det nedre fotografiet.

Kommentarer

  1. men vilken fin, gillar hur du har fotona på två olika ställen, själv halkar jag nästan jämt in på att ha dem på samma fläck :-D

    SvaraRadera
  2. Hej! Va skoj att du vill vara med i min utmaning på Mollys. Läckert upplägg ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning