Vacker som en saga!

Jag hittade en underbar tävling hos Kristinas scrapbooking. Temat denna månad är fantasy. Älvor, drakar, slott, magi, enhörningar och andra sagoväsen är det som gäller denna månad.
Jag valde att göra ett pyramidkort och detta är det första pyramidkortet jag gör. Det var riktigt skoj och de papper jag valde att använda till denna utmaning är Graphic 45:s Once upon a springtime collection.
Delen som håller ihop kortet dekorerade jag sparsamt. Jag har stämplat swirls i gröna toner, samt använt några halvpärlor.
När kortet öppnas möts synen av musmamman och hennes ungar. Pyramidens insidor har jag dekorerat i skogstema. En söt liten domherre som sitter på en gren och små bär i en rosett.
Bakom musmamman står en älva på en svamp och spanar ut över sagoskogen. Lite blommor och blad som dekorerar pyramidens insida, samt en fjäril som flyger över kortets budskap "Vacker som en saga".

Kommentarer

  1. Jättevackert! Läckert med pyramidkort, har jag aldrig gjort.

    SvaraRadera
  2. Den blev ju bara såååå läcker!! Tack för sällskapet igår.

    SvaraRadera
  3. Den är väldigt, väldigt vacker! En ren ära att få lägga upp i bloggen!

    SvaraRadera
  4. Läckert! Jag älskar de där papprena, och du får verkligen till det jättesnyggt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning