Adventskalender på SS

Adventskalender på Svensk Scrapbooking med ny utmaning varje dag fram till dopparedagen. Dagens utmaning går ut på att på en och samma gång skaffa sig ny fräsch inspiration och göra ett julkort snabbt och enkelt! Detta genom att gå på bloggrunda och lifta någon annans kortupplägg.

Jag visste inte riktigt vem jag skulle besöka så jag drog musen upp och ner för listan med favoritkortmakare och klickade in mig slumpmässigt på någons blogg. Jag hamnade hos Aija ~ Kerttulin Paja. Det kort som jag fastnade för och valde lifta hittar ni HÄR!

Jag inspirerades av Aijas sätt att använda spellbinderdies, texten i kollaget, samt att hon trätt ett snöre runt hela kortet. Så här blev min tolkning av det vackra kort som Aija skapat:

Kommentarer

  1. Men åhhh, suuuuperfint!!! Och vilken helt fantastisk god smak du har ;D jag velade mellan det kort du valde och det andra i samma inlägg till min lift! Älskar snöret, härligt juligt och hemtrevligt, perfekt till receptet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning