Mitt sista inlägg för Instila

I september bloggade jag mitt sista inlägg för Instila. Jag hann tyvärr inte med mitt uppdrag längre då jag jobbar heltid och studerar halvtid. Jag önskar att jag hade mer tid så jag kunde fortsätta för jag trivs bra hos Sabina och resten av Instilas gäng.
Jag visar ett skapligt enkelt minialbum som är gjort helt av cardstock. Jag har inga mått då jag helt enkelt bigat och vikt på måfå denna gång. Men grunden för varje uppslag är i alla fall så här. Bestäm hur stor sidorna ska vara, t ex 4″. Då skär du till en cardstock med längden 8 1/2 “. Biga vid 4″ och 4 1/2″. Detta är då det mittersta uppslaget. Vill du göra utvikbara flaps, så ta med det i beräkningarna. Till uppslaget under detta ökar du med 1/2″, så skär till en cardstock med längden 9″. Biga vid 4″ och 5”. Fortsätt så tills du har det antal sidor du vill ha. Skär till minialbumets pärm något längre. Samtliga sidor limmas ihop i mitten. Sedan är det bara klä sidorna med mönstrade papper och sätta in foton och dekorera.
Här kommer en bildserie med bilder från mitt minialbum.
Ha en riktig toppendag!
Kram Malin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning