Pysselträff i Tyresö

Hejsan!
Igår var jag på pysselträff i Tyresö. En liten trevlig träff, vi var nog inte fler än åtta pysslare.

När vi kom dit fick vi ett litet tävlingskit till utmaning nr 1, samt en skiss, en kortstomme i a5, samt fjädrar i valfri färg till utmaning nr 2.

Till utmaningarna fick vi lägga till saker från eget förråd så att säga. Jag hade med mig några stämplar jag ännu inte använt och en av dessa använda jag till utmaning nr 1. Så här blev mitt kort.



Utmaning nr 2 hade påsktema. Inte hade jag något påskigt med mig. Hittade några papper som skulle kunna passa 😊 Vi fick låna påskstämplar så det löste sig bra. Mitt kort blev så här till sist.



Under veckan som gått beställde jag Tim Holtz nya distress oxide, så att prova dem var ett självklart mål idag. Stansade ut tags i akvarellpapper och 4cc. Drog dynorna mot teflonpapperet och wow vilka färger. Sprayade på vatten och doppade tagsen i de olika färgerna, precis som jag sett Tim Holtz göra. Så läckert. Provade olika färgkombinationer och provade stämpla ovanpå. Så läckert.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning