Receptpärm

Hejsan!
Idag bloggar jag hos Nettans Scrapbooking 4 you. När jag var på scrapträff utanför Bollnäs så fick vi en pärm med i kitet. En av utmaningarna var att dekorera pärmen. Jag valde att göra pärmen till en receptpärm. På pärmen finns som en ficka av plast på framsidan och själva ryggen, den del som står utåt i bokhyllan. Jag började med att skära till en bit vit cardstock som passade fickans storlek. Därefter dekorerade jag den i olika lager med mönstrade papper från Maja Designs paper pad Coffee in the Arbour. Motivet med sockerkaka och kaffekopparna kommer från samma paper pad. Stämpelmotivet är Bildmålarnas nya LWF - Chocolate. Runt kanter på de mönstrade papperen har jag chalkat med distress ink frayed burlap.

Receptpärm 2

På pärmens rygg har jag också använt en bit vit carstock som passar i fickan. På denna har jag satt fast utstansade bokstäver och skrivit recept. Bokstäverna är utstansade med ett alfabet från Tim Holtz, vintage market

Receptpärm 1

Nu återstår bara att fylla pärmen med mina favoritrecept :)
Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning