Me, myself & I

Jag hittade en rolig tävling hos Scraplagret, nämligen att Stämpla loss. De vill se alster med många stämpeltryck på. Förutom stämplar vill de se något utstansat eller utklippt. Jag valde att göra en layout a´la mixed media. Började helt sonika att grunda bakgrunden med gesso. Därefter har jag färgat in bakgrunden med en mask och mist, så resultatet blev härligt röd-rosa. Därefter gick jag lös med tio olika stämplar. Jag bestämde mig för att kleta dit lite tegel med hjälp av en mask och gesso. Fick häromdagen hem min nys die - en fågel, så den fick bli det jag stansat ut till min layout.
Korten är på mig när det var dags att förnya mitt körkort, så det är sju år sedan de togs i en fotoautomat. Ni vet en sådan där som brukar stå i en del affärer eller köpcentrum.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning