En scrapgalen kryssning

Nu har det gått en vecka sedan jag kom hem från en Scrapgalen kryssning. Jag och min syster tog flyget till Stockholm på fredag den 15 oktober. Vi shoppade en del innan det var dags att åka till Stadsgårdskajen och m/s Gabriella.
Jag, uppe på däck när båten avgick.
Min syster Sara, mitt i ett samtal med familjen, vid båtens avgång.

Under resans gång fick vi gå fyra olika kurser. Den första kursen som vi gick var en kurs i hur en Fågelholk tillverkas. Sponsorer till denna kurs var Inkido. Kursledaren Mahlin visade oss sin fågelholk som vi fick titta på som mall. Dock gav hon oss fria händer så min fågelholk skiljer sig lite från den hon hade gjort. Här ser ni resultatet på den fågelholk jag tillverkade:
Närbild på taket:
Och en närbild på fågelholkens framsida:

Den andra kursen som vi gick var en kurs i Klet & Kladd med Helene. Sponsorer till denna kurs var Scrapgalen, Canvas, samt YouDo. Kurs var riktigt rolig och det var spännande att prova på att måla med akrylfärg på olika sätt, samt använda Chalkboard Mist på ett annorlunda sätt. De blå cirklarna som sticker fram under wellpappen samt fotografiet är canvas. Det var ett för mig annorlunda material att använda på sin layout. Vi har stämplat med bubbelplast och en toalettrulle, vilket ger roliga effekter.

Den tredje kursen som vi gick var en kurs i hur ett Minialbum byggs upp med Åsa. Denna kurs sponsrades av Scrapgalen, Canvas, YouDo, samt Vilda Stamps. För mig var det första gången jag gjorde ett minialbum. Jag har alltid trott att ett minialbum tar längre tid än vad det tog att göra det som jag nu ska visa er. Jag har inte skrivit någon journaling ännu utan visar er det som det ser ut efter kursens slut. Framsidan är färdigdekorerad. Jag har valt en sparsamt dekorerad framsida med enbart titel, datum samt en liten fjäril. Baksidan har jag valt att lämna odekorerad.
Första uppslaget i albumet är en bild på det första djuret vi mötte på Skansen. Nämligen Hoffmanns tvåtåiga sengångare.
Eddie och kattalemurerna. Lemuren blir ungefär 50 cm lång och deras svans blir ungefär 60 cm lång. De lever i 25-30 år.
Amanda och kattalemurerna. Lemurernas föda består till 70 % av frukter och till 30 % av löv och blad.
Djungelpatrullen är på gång! Mantelbabianerna kan leva upp till 35 år. De blir 76 cm lång och deras svans blir 61 cm lång.
Mantelbabianerna äter gräs, rötter, frukt, frön, insekter, ödlor och ibland små däggdjur.
Kubakrokodilen blir 4,5 meter lång och blir över 60 år gammal. Kubakrokodilen är en av de aggressivaste krokodilarterna.
Eddie håller i en boaorm. Boaormen kan bli 3-4,5 meter lång och kan leva i 35-40 år. Boaormen är ogiftig utan kramar istället ihjäl sitt byte.
Sista uppslaget är utan foton eftersom vi enbart blev ombedda att ta med oss sju fotografier. Eftersom jag inte vill lämna dessa sidor enbart till journaling har jag valt att göra en journalingruta på varje sida och kommer att sätt dit ett mindre fotografi på varje sida.

Den fjärde och sista kursen vi gick var en kurs i hur en layout med intage stil skapas med Karin. Denna kurs sponsrades av Glitz Design, samt Scrapgalen. Jag tyckte kursen var superskoj och för mig var det min första riktiga vintage layout. Vi fick tillverka våra egna blommor och det var inte det enklaste. Tur för mig att Karin hade gått om tålamod, så att det räckte för oss båda. Jag hann dock inte göra klart layouten på kursen så det sista har jag knåpat ihop här hemma. Utöver det material vi fick på kursen har jag använt mig av en stämpel: klockan från Magenta. Jag har dock tejpat över den text som finns på stämpeln för att enbart få en klocka stämplat i bakgrunden.

Ett stort TACK till Petra som anordnade denna kryssning, samt ett stort TACK till de kursledare som lärt mig nya tekniker och nya scapstilar under resans gång.

Kommentarer

  1. Hej!
    Vilka otroligt fina saker du gör!!
    Du har massor med inspirerande saker på din sida.

    Är du intresserad av att vara inspiratör på ScrappaLoss?

    Hälsn. Camilla
    http://scrappaloss.blogspot.com
    scrappaloss@telia.com

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt underbar kryssning! Och så mycket fint du fick gjort!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning